عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان 0 تا 100

عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان 0 تا 100

عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان 0 تا 100

معمولا عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان را جهت حفظ آسایش حرارتی و کاهش انتقال حرارت انجام می دهند که امری بسیار مهم در صنعت ساختمان سازی می باشد.

 

به طور معمول در ساختمان انتقال حرارت از طریق سقف، کف، دیوار ها، پنجره ها و… صورت می گیرد که دلیل آن معمولا تفاوت دما میان دو محیط می باشد.

 

یک سری راه های دیگر هستند که سبب انتقال حرارت می شوند که از جمله آن ها می توان به تابش، هدایت، جابه جایی اشاره نمود. انتقال حرارت باعث هدر رفتن انرژی و کاهش آسایش حرارتی می شود.

 

بنابراین جهت افزایش کیفیت رفاهی، عایق کاری پوسته خارجی ساختمان پیشنهاد می شود. ما در ادامه در سایت سپاهان عایق فرداد، هر آنچه لازم است در رابطه با عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان بدانید، به طور کامل شرح خواهیم داد.

 

عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان

 

جهت این که جلوی انتقال گرما و سرما را بگیرند و در مصرف انرژی صرفه جویی نمایند، عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان را انجام می دهند. امروزه عایق های حرارتی بسیاری جهت این کار در بازار عرضه می شوند که از معروف ترین آن ها می توان به عایق پشم سنگ، پشم شیشه، ایزوگام، قیرگونی، مواد نانو و… اشاره نمود.

 

می بایست عایقی را جهت عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان به کار بگیرید که دارای مقاومت حرارتی خوبی باشد و دوام و تحمل آن نیز بالا باشد.

 

به طور کلی به مقاومت یک متر مربع از دیوار ساختمان به هر ضخامتی در برابر عبور حرارت بر مبنای وات، مقاومت حرارتی می گویند. این پارامتر مشخص می کند که چند لایه از مصالح ساختمانی می بایست از نظر حرارتی عایق کاری شوند.

 

 

روش عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان - سپاهان عایق فرداد
روش عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان – سپاهان عایق فرداد

 

 

اجرای عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان به چه صورت است؟

 

جهت اجرای عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان از داخل، معمولا قطعاتی را به کار می گیرند که یک سمت آن یک گچ برگ کناف سقف و سمت دیگر آن پلی استایرن می باشد. این قطعات را بر روی گالوانیزه کناف و یا شبکه چوبی پیچ می کنند و به کمک چسب خمیری به دیوار متصل می شوند.

 

برای عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان از بیرون، بهتر است موادی را به کار ببرند که آب را به خود جذب نکند که از جمله این مواد مناسب می توان به پلی استایرن اشاره نمود که قطعات پیش ساخته ی آن را با به کارگیری چسب خمیری روی دیوار نصب می نمایند.

 

اجرای نمای نهایی را می توان به دو روش انجام داد. در ابتدا توری مرغی و یا شبکه ی فلزی رابیتس ۱۳ ستون را بر روی عایق مورد نظر قرار می دهند و آن را با پیچ هایی که مخصوص این کار قرار داده شده اند، بر روی دیوار محکم می نمایند و سیمان و ملات ماسه را بر روی شبکه ی فلزی می ریزند.

 

در ادامه به کمک پیج های پلاستیکی، شبکه هایی که از الیاف شیشه تشکیل شده است را به دیوار پیچ می نمایند و به همین طریق لایه ها مقاوم می گردند.

 

دیوار پیش ساخته صنعتی

 

از این دیوار ها که برای عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان استفاده می نمایند، تشکیل شده از قطعات بزرگ عایق حرارتی مانند پلی استایرن یا پلی یورتان می باشند که میان آن ها ورق های آلومینیوم، آهن، گالوانیزه، پانل های پلاستیکی و… قرار می گیرد که به وسیله ی الیاف شیشه هدایت می گردد تا مقاومت در مقابل نیرو های خارجی افزایش یابد.

 

از آن جایی که آب بندی قطعات این دیوار ها با هم پوشانی قطعات صورت می گیرد، از این رو نفوذپذیری آن ها در برابر رطوبت و بخار آب بسیار ناچیز می شود. معمولا از این دیوار ها جهت عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان های صنعتی مثل سردخانه ها استفاده می نمایند.

 

 

دیوار با بلوک های سفالی عایق دار تو خالی

 

در این مدل دیوار ها به طور معمول میان دو قطعه بلوک سفالی دندانه دار، پلی استایرن قرار می گیرد. یک لایه عایق حرارتی را در ساختن دیوار های پیش ساخته می گنجانند و در میان دو لایه بتن قرار می دهند که در مقابل باران و برف و… بسیار مقاوم می گردد.

 

 

مزایا عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان
مزایا عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان

 

 

عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان چه مزایایی دارد؟

 

در ادامه برخی مزایای برجسته ی عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان گفته خواهد شد:

 

محافظت از ساختمان مورد نظر

 

اگر از عایق های حرارتی به ویژه در سطح خارجی ساختمان ها استفاده نمایند، ساختمان در مقابل عواملی مثل باران و برف، وزش باد، شرایط جوی نامناسب و… مقاوم می گردد و سبب عمر طولانی ساختمان و بازدهی بهتر آن می شود. بنابراین برای محافظت از ساختمان ها، عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان یک امر مفید و موثر محسوب می شود.

 

 

کاهش هزینه ها

 

از آن جایی که عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان به محافظت از آن کمک شایانی می کند، از این رو سبب کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

 

یکی از مزایای برجسته عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان، کاهش تلفات انرژی حاصل از سرما و حرارت به درون ساختمان می باشد. از این رو برای گرم و سرد کردن ساختمان به انرژی کمتری نیاز است.

 

 

حفظ محیط زیست

 

استفاده نمودن از عایق های حرارتی مثل پشم سنگ، پشم شیشه، ایزوگام و… جهت عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان، از آن جایی که مصرف انرژی را کاهش می دهد، قادر است گاز های گلخانه ای را نیز کاهش دهد.

 

کاهش گاز های گلخانه ای که جز یکی از چالش های مهم محسوب می شود، می تواند تا حدود زیادی به محیط زیست کمک کند.

 

 

بهبود آسایش حرارتی

 

استفاده از عایق های حرارتی در پوسته خارجی ساختمان، به بهبود کیفیت حرارتی درون ساختمان کمک شایانی می کند. یعنی در فصل های مختلف سال اجازه ی انتقال حرارت و سرما به داخل ساختمان را نمی دهد و از این طریق دمای درون ساختمان بهبود می یابد و کیفیت آن حفظ می گردد.

 

 

بهترین عایق جهت عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان

 

در این قسمت بهترین عایق های حرارتی که امروزه به بازار عرضه می گردد را معرفی خواهیم کرد که هر کدام ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی را دارا می باشند.

 

عایق پشم سنگ

 

یکی از بهترین عایق ها جهت عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان، عایق پشم سنگ می باشد که مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد و در دسته ی عایق های معدنی می باشد.

 

از آن جایی که مقاومت حرارتی پشم سنگ بسیار بالاست، از این رو می توان آن را در نیروگاه ها، پالایشگاه ها، مخازن، لوله ها و… استفاده نمود. به طور کلی این عایق را به عنوان کندسوز می شناسند.

 

از ویژگی های برجسته دیگر این عایق می توان به مقاومت در برابر جذب آب و رطوبت، جلوگیری از رشد کپک و قارچ، ضد حریق و… اشاره نمود.

 

برند سپاهان عایق فرداد یکی از برند های معروف در زمینه ی ارائه و فروش پشم سنگ می باشد و باکیفیت ترین و به صرفه ترین پشم سنگ را به بازار عرضه می نماید.

 

 

عایق پشم شیشه

 

این عایق به دست آمده بر اثر ذوب شیشه می باشد که با انجام فرآیند هایی تبدیل به الیاف شیشه می شود. از آن جایی که پشم شیشه می تواند هوا را حبس نماید، بنابراین مانع از انتقال حرارت به بیرون می شود.

 

از این رو برای استفاده جهت عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان بسیار مناسب است. از آن جایی که وزن پشم شیشه کم می باشد، برای فضاهایی که سبک سازی دارای اهمیت است، انتخاب مطلوبیست.

 

یکی از عیب های این عایق این است که در مقابل رطوبت، مقاومت بالایی ندارد و به علاوه در برخی مواقع سبب ایجاد حساسیت پوستی می شود.

 

 

عایق الاستومری

 

یکی دیگر از عایق های مناسب جهت عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان، عایق الاستومری می باشد که جز محبوب ترین عایق های حرارتی است.

 

از آن جایی که مواد سمی در این عایق وجود ندارد، بنابراین یک عایق دوست دار محیط زیست به حساب می آید‌ و هیچ آسیبی برای انسان ها به همراه ندارد. معمولا از این عایق در کانال های انتقال هوا، لوله ها و… استفاده می نمایند.

 

مهم ترین ویژگی های عایق الاستومری، مقاومت در مقابل آلودگی هوا و گرد و غبار، مقاومت در مقابل رطوبت و خوردگی، مقاومت در برابر اشعه ی مستقیم خورشید، نصب آسان و سریع و… می باشد.

 

از آن جایی که قیمت این عایق بالا می باشد، از این رو انتخاب پشم سنگ و پشم شیشه بسیار مقرون به صرفه تر و مناسب تر است.

 

 

بهترین عایق های حرارتی برای عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان
بهترین عایق های حرارتی برای عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان

 

 

عایق ایزوگام

 

ایزوگام نیز یکی از عایق های مطلوب جهت انجام این امر است که در گذشته مصرف آن بسیار بالا بود. در فصل های گرم سال به دلیل داشتن یک لایه فویل، این عایق نور جذب شده از خورشید را منعکس می کند و مانع از انتقال حرارت می گردد.

 

بنا براین آن را به عنوان یک عایق حرارتی کارآمد می شناسند. با این که ایزوگام سبب انعکاس نور خورشید می شود اما باز هم مقداری گرما را جذب می نماید و در مقایسه با عایق های دیگر مقاومت حرارتی کمتری دارد.

 

 

عایق های پلی استایرن

 

یکی از عایق های حرارتی پر مصرف و سبک که از نفوذ رطوبت جلوگیری می نماید، عایق پلی استایرن می باشد که به دو شکل اکسترود و منبسط شده به بازار عرضه می گردد. این عایق را در سقف، کف، دیوار ها و… مورد استفاده قرار می دهند.

 

عایق پلی استایرن را می توان به راحتی برش داد و سطح یکنواختی را دارا بوده و برای تمامی فضا ها قابل نصب و اجرا می باشد. معمولا در قالب گیری های متنوع نیز از عایق پلی استایرن استفاده می نمایند، زیرا پایداری بالایی دارد.

 

مهم ترین مزایای این عایق شامل، غیر سمی، قابل بازیافت، حمل و نقل آسان، مقاوم در برابر رشد میکروب و قارچ، مقرون به صرفه، مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت و… می باشد.

 

از دیگر عایق های مناسب جهت عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان می توان به فوم پلی یورتان، عایق سلولزی، قیرگونی، و… اشاره نمود.

 

 

سخن آخر

 

عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان به کمک یک عایق حرارتی مناسب که یک لایه محافظتی را ایجاد می نماید، سبب کاهش انتقال دما از طریق سقف، کف، دیواز و پنجره ها می گردد و در نتیجه به کاهش اتلاف انرژی، کاهش هزینه ها، بهبود آسایش حرارتی و حفاظت از ساختمان کمک می کند.

 

بنابراین در طراحی ساختمان ها و در نظر گرفتن عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان، تلاش می کنند تا از انتقال حرارت ناخواسته میان پوسته خارجی جلوگیری نمایند و آسایش را از هر نظر برای ساکنین ساختمان فراهم نمایند.

 

البته می بایست جهت انجام این امر از یک عایق حرارتی مناسب استفاده نمود تا عملکرد بهتری را دریافت نمود. یکی از عایق های مناسب جهت عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان، عایق پشم سنگ می باشد که می توان آن را از برند سپاهان عایق فرداد با نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت تهیه نمود.

 

جهت اطلاع از عایق پشم سنگ و به کارگیری آن جهت عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان، می توانید از مشاورین سپاهان عایق فرداد کمک بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.